Vi er AdNudging

Vi er specialister. Google Ads er alt, vi laver
– og det er vi faktisk stolte af.

Vi skaber digitale marketingmaskiner, som giver resultater i længden. Som specialister i Google Ads tager vi jer hele vejen fra investering til udbytte, fordi det i sidste ende er bundlinjen, det handler om. Vi har gjort det for andre

– skal vi også gøre det for jer?

Sådan gør vi

Succes er ikke tilfældigt. Vores tilgang til at skabe digitale marketingmaskiner i særklasse starter med vores unikke metoder til at opnå dyb indsigt i vores kunders annoncering. Ud fra denne indsigt, laver vi en grundig undersøgelse af alle de muligheder der er, for at øge afkastet af annonceringen. Dette skaber grundlaget for en helt optimal marketingmaskine.

Sådan gør vi

Kontinuerlig innovation

Med et internt fokus på kontinuerlig udvikling af vores digitale marketingmaskiner samt nye innovative arbejdsmetoder er vi altid førende i branchen. Vi bruger dette forspring til at skabe merværdi for jer, så jeres virksomhed selv kan danne avantgarde og opnå det fulde potentiale.

Kontinuerlig innovation

Fokus på indtjening

Via mangeårig og multinational Google Ads-erfaring har vi i dag en viden, man ikke finder andre steder. Vi har ekspertisen og redskaberne til at sikre maksimal indtjening via Google Ads i jeres virksomhed. Når dette kombineres med vores egenudviklede software og førende 3. parts-værktøjer, skaber vi resultater, som kun de fleste kunne drømme om.

Fokus på indtjening

Case - Copenhagen Home Design

Copenhagen Home Design

Sådan skabte vi en profitabel skalering

Lad os præsentere vores Google Ads case med Copenhagen Home Design, der fik pengene 5,13 gange igen på deres investering til AdNudging. Se resultaterne som vi skabte på blot 3 måneder.

Læs mere

NORD.investments

En opskalering langt over målsætningen

På under 3 måneder gjorde vi Nords non-brand Google Ads indsats til deres største kanal - både ift. antal leads og lead-værdi.

Læs mere

H. Skjalm P.

Fra traditionsrig københavnerbutik til succesfuld webshop

Den gamle københavnske købmandsbutik, H. Skjalm P., fik på få måneder løftet deres Google Ads indsats til nye højder.

Læs mere

Vores
Ekspertiser

Er du klar til at udnytte dit fulde potentiale inden for online markedsføring?

Få gratis analyse
ROAS_Google_Ads_Infografik

Sådan får man mest mulig profit ud af Google Ads

Effekten af Google Ads kan måles på flere forskellige måder. Hvis man allerede kører kampagner på Google Ads, vil man ofte allerede have opsat en række KPI’er, der er vigtige at måle for ens virksomhed. Det kunne for eksempel være parametre som kliks, visninger, pris pr. konvertering, gennemsnitlig ordreværdi, transaktioner, konverteringsraten og mange andre.

Men selvom at alt denne form for data er vigtig, og kan bruges til at sige noget om effekten af ens kampagner, kan det være svært at udregne det vigtigste parametre; profitten af ens Google Ads kampagner. Her taler vi om den faktiske indtjening på bundlinjen – fratrukket annonceringsomkostningerne.

Derfor har mange, særligt webshopejere, ofte tyet til måleenheden ”ROAS” – ”Return on Advertising spend”.

Udregningen af ROAS, er faktisk simpel nok i sig selv. Den bygger på at man tager den totale omsætning genereret af Google Ads, og dividerer med annonceringsomkostningerne til Google Ads.

Har man f.eks omsat for 10.000 Kr med et Google Ads forbrug på 2000 Kr., vil regnestykket hedde ”10.000 / 2.000 = 5”.

Resultatet er at man har fået sine penge 5 gange igen, svarende til en vækst på 400%.

PROAS_Google_Ads_Infografik

PROAS – Den nye KPI, udviklet af vores Google Ads Specialister

Parameteret ROAS har ændret måden, hvorpå mange tænker forretning. Hvor man før i tiden brugte parametre som kendskabsgrad, visninger og det overordnede salg til at estimere, hvordan en given kampagne performer, f.eks i TV, Radio og Aviser, har man for første gang kunnet estimere den egentlige profit af markedsføringskampagner enkeltvis.

Men selvom at ROAS er blevet anerkendt blandt både virksomheder og bureauer til at måle, hvordan ens Google Ads performer, kan det desværre ikke vise hele sandheden om ens profit på bundlinjen.

Der er nemlig en masse andre varierende omkostninger, som ROAS ikke tager i betragtning.

Som virksomhed har man ofte varierende omkostninger i forbindelse med en ny kunde. Den største varierende omkostning, er den margin, der er på ens produkter, uanset om der er tale om en vare eller en ydelse. Særligt er dette gældende for webshopejere, butikker og generelt virksomheder der sælger fysiske produkter.

Men dertil, kan der også være flere andre omkostninger, man som virksomhed skal tage stilling til i salgsprocessen. Vi har opridset de mest almindelige nedenfor:

  • Kostpris for ydelsen/produktet
  • Leveringsomkostninger
  • Omkostninger til transaktionen (f.eks kortgebyr)
  • Omkostninger til emballage (f.eks for webshops og butikker)
  • Omkostninger til support og service

Hos AdNudging arbejder vi intensivt med profitbaseret markedsføring. Google Ads er vores passion, og derfor faldt det os meget naturligt ind, at udfordre og perfektionere ROAS parameteret. Resultatet er PROAS, den nye KPI, der er udviklet af vores egne Google Ads specialister.

Se vores Google Ads foredrag & bliv klogere på profitbaseret markedsføring

Google Ads

Hvad er Google Ads?

Gør man brug af Google til at søge sig frem til resultater, har man uden tvivl stødt på Google Ads. Næsten uanset hvilken søgning man foretager sig, vil man blive mødt af nøje udvalgte annoncer, der fremgår på vidt forskellig vis, ud fra hvad man har søgt efter. Som forbruger bliver disse betegnet som Google Ads og kendetegnes ved den grønne ”Ads” boks.

Men for os, er Google Ads meget mere end blot annoncer. Google Ads er nemlig det værktøj der dækker over alle Google’s annonceringsmuligheder og konstant bliver brugt til at markedsføre og vækste virksomheder, der ønsker at tage del i verdens største annonceringsplatform.
Netop annonceringsmuligheder er noget af det første man bliver bedt om at tage stilling til, når man ønsker at vækste sin virksomheds digitale markedsføring. Annonceringsmuligheder er der ikke få af, da Google Ads udbyder flere forskellige typer af annoncer på tværs af platforme. Skal man for eksempel gøre brug af YouTube annoncer? Bør man få udformet de klassiske tekstannoncer? Eller skal man fremhæve sine produkter med Google Shopping?

Uanset hvilken type virksomhed man er, vil der med Google Ads være en annonceringsmulighed der passer ind i den måde, man ønsker at løfte ens digitale markedsføring. Men det kan være svært at gennemskue, hvor man bør starte og hvor man vil få mest muligt profit. Læs med når vi går i dybden med klikprisen, en af de afgørende parametre for profitten af Google Ads annoncering.

Klikpriser_google_ads

Forstå klikpriserne på Google Ads

En af de absolut afgørende parametre for at udregne den potentielle indtjening for en Google Ads kampagne, er klikprisen – også kendt som CPC (Cost Per Click). Klikprisen er den pris man som annoncør betaler for et klik på en annonce.

Google Ads udregner selv hvad et klik koster på en given annonce, ud fra flere forskellige parametre.

Hovedsageligt kan man dog kategorisere disse to parametre således:

Den klikpris man maksimalt ønsker at byde (Max CPC) på et klik.

Når man opretter en kampagne, kan man opstille flere forskellige krav og indstillinger, der er med til at bestemme, hvad man betaler per. klik. Dette kaldes for budjustering. Herunder vil man ofte sætte en maksimal CPC – den maksimale pris man kan gå med til at betale for per. klik. Denne kan defineres i kroner og øre, men kan også indstilles efter indtjeningsbaserede parametre som CPA (Cost per Acquisiton) og ROAS (Return On Ad Spend).

 

Quality Score

Ens søgnings kvalitetscore, også kendt som quality score.

Dette parametre er lidt mere komplekst. I hovedtræk bør man huske på at Google’s fornemmeste opgave er at finde det bedste resultat til den søgning som en bruger foretager sig. Det er det, der gør at folk altid vender tilbage til Google – fordi de får de bedste søgeresultater.

Derfor har Google lavet et parameter der måler kvaliteten af de sider, som forskellige annoncører byder ind med annoncering på. Listen af hvad der danner ens kvalitetsscore er lang og kræver ofte tilpasninger fra en Google Ads specialist. Men ønsker man selv at øge sin kvalitetsscore, er der flere initiativer man kan foretage sig. Det vigtigste er at man leverer en annonce og en side, som ligger så tæt op ad søgningen, som overhovedet muligt. Har man f.eks en søgning som ”automekaniker” vil en side fra en automekaniker passe bedre ind end f.eks en bilforretning. Dette kaldes for søgerelevans. Men der er mange andre parametre som en Google Ads specialist vil tage et kig på, blandt andet sidens brugervenlighed, hastighed og historikken for Google Ads kontoen.

Disse to parametre bruges til at åbne en auktion på det givne klik. Her tager Google alle annoncørers højeste bud på søgningen og sammenligner med kvalitetscoren. Til sidst dannes en vinder af den der ønsker at betale den højeste pris, men samtidigt kan levere det bedste resultat – også kendt som ”Ad rank”

CPC Definition

Andre parametre der påvirker klikprisen

Man kan altså i høj grad sige at klikprisen bestemmes af efterspørgslen på et klik. Det er meget normalt, at man kan finde lave klikpriser på markeder som ikke er særligt konkurrenceprægede, eller hvor omsætningen på en kunde er lav. Dette ses oftest på markedet for søgninger fra forbrugere (B2C) som f.eks ved produktsøgninger, der oftest går mod webshops.

Det modsatte kan dog siges om markeder hvor der er mange om buddet og hvor omsætningen fra en gennemsnitlig kunde er høj. Dette ses typisk ved søgninger fra virksomheder (B2B) i brancher som f.eks revision, jura, it & byggeri.

Derfor svinger klikprisen også meget, alt efter hvilke søgninger man ønsker at annoncere på. Der er dog også andre mindre vigtige faktorer der bestemmer klikprisen og ikke er bestemt af efterspørgslen eller kvalitetsscoren for en kampagne, som vi har opridset nedenfor:

  • Enheden som søgningen bliver foretaget på (Mobil, Tablet eller Computer)
  • Hvilket tidspunkt de søger på – der kan f.eks være udsving på søgende om natten, kontra søgende i arbejdstiden
  • Lokationen for søgningen – f.eks søgninger fra København kontra Århus

Er du klar til at udnytte dit fulde Google Ads potentiale?

FÅ GRATIS ANALYSE